Utilizarea tehnologiei devine condiţie esenţială a succesului în business. Diferenţierea constă însă ȋn transformarea tehnologiei din scop în mijloc de creştere a eficienţei şi calităţii serviciilor.

GTS este una dintre companiile româneşti care văd în inovaţie, date şi inteligenţa artificială elementele cheie care aduc valoare în proiecte şi deschid noi oportunităţi de afaceri. Mai multe despre tehnologie şi digitalizare în interviul cu Mihai Stănescu, CEO GTS.



1. Care este propunerea de valoare şi principalul diferenţiator de business al GTS într-o economie digitală în care informaţia a devenit principalul asset?

Întotdeauna plecăm de la nevoile clienţilor noştri şi aplicăm o abordare end to end. Pe scurt, prin soluţiile pe care le oferim (IoT, securitate fizică, inteligenta artificială) urmărim să acoperim riscurile operaţionale ale clienţilor noştri şi să le asigurăm transformarea digitală. Captăm, prelucrăm şi analizăm toate datele disponibile pentru a  înlesni procesele de business şi a le face mai suple, pentru ca în final acestea să genereze valoare adăugată pentru client.

Ne diferenţiem şi prin proiectele de tip “as a service”, în care preluăm zone întregi de business ale clienţilor. Spre exemplu instalarea de echipamente video, efracţie sau incendiu, pentru care asigurăm mentenanţă, monitorizare 24/7 şi, dacă este cazul, intervenţie. Pentru intervenţie folosim platforma noastră, unică în piaţă, Share Alert în care avem înrolate peste 500 de echipaje din întreaga ţară.  Este un concept modern de partajare a resurselor pentru intervenţiile la incidentele de Securitate, după un model asemănător cu alocarea maşinilor în sistemele de tip Ride Sharing, la furnizori precum Uber sau Bolt.

 

2. Cum putem face din tehnologie nu un scop ci un mijloc de creştere a eficienţei şi a calităţii serviciilor, indiferent de domeniul de activitate?

Datele trebuie captate, exploatate, corelate şi puse în slujba business-ului, pentru a genera beneficii utilizatorilor. Asemenea unei cărţi, care nu trebuie cumpărată şi aşezată  biblioteca, ci lecturată şi pusă în contextul epocii. Doar astfel are un impact real asupra cititorului.

Folosind tehnologia aplicăm reguli, algoritmi şi modele logice pentru automatizarea proceselor de business, agregăm informaţii şi le transformăm în analize, înţelegem tendinţele şi tiparele de comportament pentru a lua cele mai bune decizii. Tot acest demers creşte productivitatea, reduce riscul apariţiei erorilor şi îmbunătăţeşte procesul decizional.

Un alt aspect critic este cel al agregării datelor intre sisteme,  iar din această arie ne-am făcut un scop la GTS. Evenimentele, datele, înregistrările sunt corelate, iar un ecosistem care agregă toate aceste informaţii funcţionează ca un accelerator care transformă datele într-un diferenţiator de business şi nu este doar un înlocuitor al soluţiilor tradiţionale.

3. Care sunt principalele linii de business şi parteneriate tehnologice ale GTS?

 Ne concentrăm pe localizarea business-ului şi ne diferenţiem în capacitatea de a dezvolta şi integra arii diferite din zona IoT, cu focus pe securitatea fizică, iar în ultimii 2 ani am accelerat includerea algoritmilor de inteligenţă artificială. În piaţa suntem cunoscuţi pentru puterea noastră de a integra în platforma pe care am construit-o multiple echipamente. Este un avantaj extraordinar pentru clienţi, care pot exploata sau extinde utilitatea echipamentelor ce nu au fost gândite iniţial să execute asemenea operaţiuni. Spre exemplu, rulăm algoritmi de inteligenţă artificială pe camere analogice, care au fost gândite să fie monitorizate de către un expert în securitate, nu de către un soft avansat.

4. În ce domenii/verticale are GTS cea mai solidă experiență/expertiză? Care sunt proiectele de referinţă?

 Platforma şi implementările noastre se pot adapta celor mai diverse cerinţe Totuşi, prin capacitatea de execuţie, localizare şi parteneriatele deţinute, proiectele multi-locaţie au fost cele în care am fost cel mai des aleşi ca parteneri. Astfel, suntem alegerea numărul 1  pentru organizaţiile din sistemul bancar din România şi avem o prezenţă semnificativă în retail. Ne pliem însă pe orice industrie şi avem în derulare proiecte multiple – precum retail, dealeri auto sau hale industriale.

5. Atât în mediul privat cât şi în cel public, tehnologia a fost abordată insular şi nu oferă vizibilitatea necesară şi nici suportul decizional dorit de management. Ce soluţie/abordare propune GTS, mai ales în contextul proiectelor IoT şi a creşterii numărului de dispozitive conectate.

 Alegerea unor soluţii şi furnizori diferiţi pentru fiecare zonă de business, deşi analizat separat poate fi o alegere corectă, duce la crearea unor sisteme eterogene, greu de administrat şi care nu îşi ating capabilităţile maxime.  GTS  propune un concept de agregare şi de integrare extinsă a tuturor sistemelor de securitate, dar nu numai, lăsând de asemenea libertate clientului în alegerea tehnologiilor/producătorilor preferaţi sau recomandaţi de către experţii noştri. Indiferent dacă sunt sisteme noi sau deja instalate, demersul nostru implică centralizarea tuturor datelor, informaţiilor şi comenzilor într-un singur punct, pentru a facilita operarea şi administrarea dintr-o interfaţă unică. În aceste proiecte integram atât produse şi soluţii standard, cât şi dezvoltări specifice prin propria echipă IT, cu precădere în cazul clienţilor mari. Piaţa ne confirmă că mergem în direcţia potrivită, aceste cerinţe înregistrând o creştere constantă în ultimi ani.

6. Cum aţi adaptat modul de lucru la realitatea ultimului an?

 A fost o perioadă în care am învăţat şi descoperit multe despre noi, despre felul în care ne organizăm şi ne raportăm la business. Ne-am adaptat din mers la unele schimbări, precum întâlnirile zilnice de lucru,  iar pentru altele ne-am ajustat modul de interacţiune, nivelul de implicare şi responsabilitate dar şi rolul decizional.

 Am învăţat să lucrăm la distanţă şi să actualizăm sistemele şi interfeţele interne pentru a ne ţine în contact şi a asigura fluiditatea acţiunilor. În acelaşi timp ne-au lipsit interacţiunile directe, aspect ce îşi va pune, într-o oarecare măsură, amprenta în mod cert pe relaţiile şi parteneriatele interne şi externe din perioada următoare.

7. Care sunt principalele direcţii de dezvoltare ale companiei?

Direcţia este clară: echipă, soluţii end to end, inovaţie. La nivel de echipă, ne-am concentrat pe extinderea resurselor de dezvoltare, comerciale şi suport. Am atras profile mixte, din industrii diferite, anticipând abordarea noastră comercială pe 3 verticale/tipologii de nevoi de business strategice pentru GTS – Oil&Gas&Utilities, Retail&Pharma şi Industrial&Logistic. Echipa a crescut în ultimii 2 ani cu peste 50 de noi colegi, în special prin dublarea departamentului Dezvoltare IT, iar ritmul va urma linia de creştere a business-ului.

A doua direcţie este a  soluţiilor end to end:  IoT, securitate fizică şi inteligenţă artificială integrate în platforma dezvoltată intern şi cu ramificaţii care să asigure instalarea, mentenanţa, monitorizarea şi acţionabilitatea soluţiilor implementate.

Şi nu în ultimul rând, inovaţia este cea care ne diferenţiază în piaţa din România şi principalul vector ce oferă perspective pentru deschiderea pieţelor şi parteneriatelor externe, un alt obiectiv strategic al GTS.